Przyjmowanie i załatwianie spraw
Przyjmowanie i załatwianie spraw
Aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r, poz. 735 oraz instrukcja kancelaryjna – załącznik do Decyzji nr 125/2022 Komendanta Wojewódzkiego Policji zs. w Radomiu z dnia 29.04.20212r.
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
w poszczególnych komórkach organizacyjnych
Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce
Zespół Kontroli
Sposób przyjmowania i załatwiana spraw dotyczących skarg i wniosków szczegółowo opisano w zakładce „skargi i wnioski”
Ochrona danych osobowych – przyjmowanie i załatwianie spraw
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Miejski Policji w Ostrołęce
Kontakt:
ul. Janusza Korczaka 16, 07-409 Ostrołęka
tel. 47 704 14 00 fax. 47 70 414 09
Inspektor Ochrony Danych Osobowych KMP Ostrołęka. Adres mailowy: kmpostroleka@ra.policja.gov.pl
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu załatwienia zgłoszonej przez Panią/Pana sprawy.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz instrukcji kancelaryjnej – stanowiącej załącznik do Decyzji nr 125/2022 Komendanta Wojewódzkiego Policji zs. w Radomiu z dnia 29.04.2022 r.
Pani/Pana dane osobowe:
- będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
Komendant Miejski Policji w Ostrołęce nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Pani/Pana ocenie przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych (imię, nazwisko, adres) jest dobrowolne. Nie podanie tych danych uniemożliwi zastosowanie zasady pisemności, określonej w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a tym samym nie będzie możliwe pisemne poinformowanie Pani/Pana o załatwieniu sprawy.
Zespół Kadr i Szkolenia
Wszystkie sprawy wpływające do Zespołu Kadr i Szkolenia KMP w Ostrołęce załatwiane są zgodnie z art. 35 kpa – bez zbędnej zwłoki, z zachowaniem określonych terminów oraz w oparciu o procedury wynikające z innych obowiązujących przepisów.
O każdym przypadku zwłoki lub nie załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od Zespołu Kadr i Szkolenia KMP w Ostrołęce, informuje się stronę podając przyczynę zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy. Kwestie dotyczące spraw osobowych załatwiane są przez wyznaczonych pracowników.
Zespół Komunikacji Społecznej
Zadaniem Zespołu Komunikacji Społecznej jest zapewnienie Komendantowi Miejskiemu Policji warunków do kierowania Komendą Miejską Policji, w tym m.in.: obsługa kancelaryjna w zakresie poczty wpływającej do komórek organizacyjnych oraz kierownictwa KMP; obsługa poligraficzna komendy; obsługa Elektronicznej Skrzynki Podawczej urzędu, Biuletynu Informacji Publicznej; realizacja zadań z zakresu kontaktów z mediami, uzyskiwanie niezbędnych danych do sporządzenia informacji dla Policji i innych uprawnionych organów lub instytucji; opracowanie kryteriów oceny jednostki Policji; organizowanie odpraw, narad, konferencji i spotkań kierownictwa Komendy; prowadzenie badań opinii publicznej. W Zespole za koordynację zadań odpowiada rzecznik prasowy komendanta. Pracownicy zespołu obsługują sekretariat kierownictwa KMP.
Zespół Komunikacji Społecznej przyjmuje i załatwia sprawy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, „Instrukcji kancelaryjnej” stanowiącej załącznik do Decyzji nr 125/2022 Komendanta Wojewódzkiego Policji zs. w Radomiu z dnia 29.04.2022 roku z późn. zm.
Z pracownikami zespołu można kontaktować się telefonicznie – sekretariat 47 704 14 00 lub poprzez pocztę e-mail-ową: kmpostroleka@ra.policja.gov.pl